Bästa Rocket League vadslagningssajter 2024

Rocket League är ett videospel för fordonsfotboll som släpptes redan 2015. Spelet designades ursprungligen för PlayStation 4 och Microsoft Windows-spel. Några månader efter lanseringen släpptes även portar för Nintendo Switch och Xbox One. Spelet har nära likheter med sin föregångare, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, om än med några enastående skillnader.

Spelare får styra raketdrivna bilar, med vilka de kan slå en stor boll och försöka göra mål på liknande sätt som i en fotbollsmatch. Fordonen kan hoppa när raketkraften aktiveras för att träffa bollen medan de fortfarande är i luften.

Bästa Rocket League vadslagningssajter 2024
Jun-ho Kim
ExpertJun-ho KimExpert
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Allt du behöver veta om Rocket League e-sport

Det finns markerade utrymmen inom fältet där spelare kan passera sina bilar för att få fartökningar. Hastighetsökningar används för att öka bilarnas prestanda ganska avsevärt och kan ge en spelare många fördelar i spelet.

Rocket League släpptes som en modifiering av Supersonic Acrobatic RPBC. Psyonix utvecklade stridsbilar. Ett av Psyonix mål var att få de overkliga bilarna att kännas roliga att köra utan att kompromissa med realismen.

Efter att ha utvecklat Battle-Cars försökte Psyonix sälja spelet till en utgivare som ett fotbollsspel med raketdrivna bilar, men de fick inget intresse från alla förläggare. De valde sedan att publicera spelet själva på PlayStation Network, nästan utan marknadsföring.

Spelet laddades ner över två miljoner gånger. Studion lät det dock vara så ett tag för att arbeta med andra projekt. De andra projekten hjälpte till att generera medel som senare injicerades i Battle-Cars för att göra det till en framgång.

Rocket League-utvecklingen, som kom från Battle-Cars-projektet, startade 2013 och kostade cirka två miljoner dollar. Några av justeringarna som gjordes för att förvandla Battle-Cars till Rocket League inkluderade att öka bildfrekvensen från 30 till 60 för att göra den lämplig för den nyare hårdvaran.

RL eSport

Efter utgivningen av Raket ligan, blev det relativt populärt på olika streamingplattformar, inklusive Twitch. Den första Rocket League Championship-serien ägde rum 2016, med ett kontantpris på $55 000. Det tjänade mer än en miljon dollar i intäkter genom försäljningen av kosmetiska föremål och lådor i spelet. Medlen användes främst för att finansiera andra tävlingsevenemang, vilket resulterade i spelets ökade popularitet som eSport.

Rocket League Betting 2024 : allt du behöver veta

Spelare kan också ramla in i andra spelares bilar och förstöra dem. De havererade bilarna tar en stund innan de återuppstår. En spelare kan också utföra många snabba dodges som att snurra i specifika riktningar och göra korta hopp för att undvika att ramma för att få en bättre positioneringsfördel.

Alla matcher tar vanligtvis fem minuter. Om båda lagen oavgjort efter fem minuter vinner det första laget som gör nästa mål. Spelen kan spelas från en-mot-en upp till fyra mot fyra.

Betting på Rocket League är relativt likt satsa på andra eSport-spel. Spelare måste börja med att hitta en lämplig spelsajt. På grund av spelets popularitet är det inte riktigt svårt att hitta en spelsajt som erbjuder RL bland sin eSports bettingmarknad som många välrenommerade kasinon gör.

Men spelare bör också överväga antalet tillgängliga event. Ju fler Rocket League-evenemang en bettingwebbplats erbjuder, desto fler satsningsmöjligheter kommer en spelare att ha. Efter att ha hittat en välrenommerad vadslagningssajt som erbjuder Rocket League bookmakers, måste spelarna sätta in pengar på sina spelkonton och placera relevanta vad på Rocket League. Typerna av vad kan variera beroende på de marknader som erbjuds.

De vanligaste satsningarna baseras vanligtvis på ett lag som ska vinna, spelare att göra mål och antalet mål. Rocket League-spelen kan också kombineras. Satsningarna kan även gälla enstaka matcher eller ett helt evenemang. Processen för att placera vadet kan variera något på olika vadslagningssajter, men principerna förblir desamma.

Att satsa på Rocket League är vanligtvis ganska roligt på grund av spelets natur. Spelare får njuta av spelet oavsett resultatet av spelet. Varje match varar vanligtvis bara fem minuter, så spelarna väntar inte för länge för att få veta resultatet av sina vad.

Varför är Rocket League populärt?

Rocket League är ett av de mest populära gratisspelen som finns på PS4 och olika andra plattformar. Det är ganska populärt att det har en aktiv onlinegemenskap som gör interaktioner enbart om spelet och dess problem. Steam Charts uppskattar att spelet fortfarande har mer än 150 000 aktiva användare. Siffran går vanligtvis upp under stora evenemang.

eSport-tävlingar har också avsevärt bidragit till att öka populariteten för spelet. Några av eSports-tävlingarna är Major League Gaming och ESL. Psyonix har också sin Rocket League Championship Series som hjälper till att upprätthålla spelets popularitet.

Spela eSport online

Rocket League skapades i allmänhet för att spelas bland vänner. Det enklaste sättet att få det att hända är att spela online, även om det är möjligt att spela offline på en spelkonsol. Spelare kan ansluta och tävla online på alla plattformar där RL är tillgänglig. Spelare har möjlighet att inaktivera spel över plattformar. Spelare kan bara ansluta till andra spelare på en liknande plattform när spel över plattformar är inaktiverat.

För att säkerställa smidigt spelande behöver spelare en stabil internetanslutning. Spelet tillåter anslutningar för upp till åtta olika spelare. Det är dock bara fyra olika spelare som kan dela upp skärmen åt gången.

Big Rocket League eSports-spelare

Flera esportspelare har gjort sig ett namn på grund av sin framgång med att spela e-sport. Sådana brukar bedömas utifrån hur mycket pengar de tjänar på de populära spelen, inklusive Rocket League. De flesta av dem är också ansvariga för att popularisera några av de spel där de vanligtvis vinner.

Johan Sundstein har vunnit över 7,2 miljoner dollar på eSport, vilket gör honom till den högsta tjänaren någonsin inom eSport. Nästa spelare är Kyle Giersdorf, som har mer än 3,2 miljoner dollar i vinster. Andra anmärkningsvärda namn är Peter Rasmussen, Ian Porter, Lee Sang-Hyeok, Feg och Joona Sotala.

Varför älskar spelare Rocket League?

En av huvudorsakerna bakom Rocket Leagues popularitet är att spelet är ärligt. Det betyder att spelet inte använder algoritmer för att avgöra spelarnas framgång.

Spelarna behöver bara förlita sig på fysikens lag utan randomisering. Det finns heller inget pay-to-win-element i spelet. Alla transaktioner i spelet är endast kosmetiska, som spelare bara använder för att få sina bilar att se estetiskt bättre ut.

En annan uppenbar anledning är att spelet är ganska underhållande. Spelets grafik och konkurrenskraft är de främsta bidragande faktorerna till hur roligt det är. Spelets plattformsoberoende titel är också ganska tilltalande för många spelare.

Hur spelar man Rocket League som ett proffs?

Att spela Rocket League är relativt enkelt. Det tar bara några minuter för en ny spelare att förstå och spela spelet. Men att bli expert kräver mycket övning eftersom vissa manövrar kan vara svåra att lära sig.

Den primära inlärningskurvan innebär att känna till spelkontrollerna. Spelare kan sedan börja lära sig några av positionsspelen och tricken för att förbättra vinstchanserna. Spelet har ett träningsläge som inkluderar en handledning för att hjälpa spelare att lära sig och förbättra sitt spel.

De grundläggande handledningarna lär ut allt om att styra bilar, utföra dodges och hopp och använda boosts. Avancerade tutorials ger information om hur du utför komplexa manövrar som att göra dubbla hopp, flyga raketer och göra frontflip.

De största spelarna och lagen i Rocket League

Listan över största spelare och lag i Rocket League sträcker sig från titelförsvarare till heta nykomlingar. Toppspelaren är M0nkey M00n, som spelar för team BDS. Han är för närvarande inne på sitt tredje år av professionellt Rocket League-spel. 18-åringen är känd för att konsekvent leda sitt lag till seger.

Jstn, som spelar i NRG-laget, är också rankad bland de bästa. Förutom sina framgångar är han känd för att ha gjort det mest kända målet i spelet. Hans spelstil är snabb, flashig och väldigt kreativ. Andra anmärkningsvärda namn inkluderar Turbopolsa från Team Envy, Extra från team BDS och Firstkiller från Team Rogue.

Satsar på ett Rocket League-mästerskap

Världscupen i eSport är för närvarande känd som Electronic Sports World Convention (ESWC). Denna internationella tävling involverar flera e-sporter, som äger rum årligen. Vanligtvis äger nationella kvaltävlingar rum bland lag från hela världen.

Endast vinnarna av kvalet får rätten att representera sina länder i mästerskapet. Evenemangets popularitet har ökat gradvis men stadigt. Det lockar för närvarande hundratusentals åskådare online från hela världen.

ESWC skapades av ett franskt företag som heter Ligarena. Företaget var tidigare känt för att vara värd för mindre LAN-evenemang endast inom Frankrike. 2003 beslutade företaget att gå stort och stå värd för ett evenemang som deltagare från hela världen kunde delta i. Det markerade födelsen av ESWC.

Företaget växte sedan och bytte till Game–Services 5005. Det tog sedan in ett annat företag som heter Games-Solution 2009, som senare förvärvade ägandet av sitt varumärke. 2012 förvärvade en byrå vid namn Oxent, som specialiserat sig på elektronisk sport, ESWC.

Allt om ESWC

Den första världscupen i eSport, som hölls 2003, hade 358 olika deltagare. Totalt deltog 37 länder i evenemanget för att vinna prissumman på 150 000 euro. Evenemanget innehöll endast fem matcher. Antalet deltagare hade nått 547 år 2006, representerande 53 olika länder. Prissumman växte också till 400 000 US-dollar. Antalet matcher hade också ökat till sju.

ESWC har ägt rum varje år sedan dess, och antalet deltagare har ständigt ökat varje år. Prissumman fluktuerade dock åt båda hållen, med några år som hade en poolvinst lägre än tidigare år. Under vissa år ändrades även evenemangets struktur för att införliva förbättringar som förbättrar spelarnas och åskådarnas upplevelse.

Spelfunktioner i ESWC

2003 var endast fem matcher med i ESWC-evenemanget. Dessa inkluderade Counter-Strike, Unreal Tournament, Warcraft III, Quake 3 och Counter-Strike Female. 2004 lades Painkiller och Pro Evolution Soccer till listan. Varje efterföljande år kom också några nya spel till.

Gran Turismo 4, Trackmania Nations, Defense of the Ancients, Special Force, FIFA, Need for speed, Guitar Hero, Super Street Fighter, Dota, Shoot Mania Storm, Tekken, Call of Duty, Just Dance och League of Legends är några av de andra spelen som någonsin har spelats i ESWC.

Närhelst nyare versioner av ett spel finns i turnering släpptes, ersatte de de äldre versionerna. Till exempel ersattes FIFA 10 av FIFA 11 2011 och sedan FIFA 13 2012. Det högsta antalet spel som någonsin förekommit i ett enskilt evenemang är tio, redan 2010.

Förutom de officiella titlarna innehåller turneringen vanligtvis flera andra spel. I allmänhet spelas nästan alla populära e-sporter, men de visas inte som huvudevenemang. Spelen är kategoriserade som fighting, first-person shooters, multiplayer online-stridsarenor, racing, sport, realtidsstrategi, tredjepersonsskjutare och kortspel.

Medalj

För närvarande har Frankrike det högsta antalet medaljer, som är 23 guldmedaljer, 14 silvermedaljer och 25 bronsmedaljer. USA ligger på andra plats med 30 medaljer, följt av Sverige och Sydkorea. Av alla länder som någonsin har deltagit i evenemanget har bara 32 länder vunnit medaljer.

Hitta de perfekta spelbolagen i Rocket League

För närvarande finns det inte många spelleverantörer som erbjuder spelmarknader på Rocket League. Att hitta en kan vara lite utmanande. Ett enkelt sätt att skaffa en är genom att besöka en casinorankningssajt och gå igenom listan över tillgängliga. Nästa steg innebär att jämföra alla potentiella vadslagningssajter för att bestämma den mest lämpliga.

Den processen innebär att man tar hänsyn till antalet tillgängliga evenemang på sajten, odds, leverantörens trovärdighet och betalningshantering, bland många andra saker. Att hitta rätt bettingsida säkerställer att spelaren får den bästa användarupplevelsen.

Spelare måste sätta in pengar på sina konton innan de satsar på Rocket League. Det är förutom sajter som erbjuder och tillåter användning av bonusar utan insättning för att satsa på RL. Med allt detta set kan spelare överväga alla tillgängliga satsningsalternativ och placera relevanta satsningar.

Sådana inkluderar vadslagning på att ett Rocket League-lag ska vinna, antalet poäng och spelaren som ska göra mål. Vissa av esports bookmakers streamar vanligtvis spelen live. Det gör att spelare kan följa spelet efter att ha satsat. Det ger också spelare insikter om lag och spelare, vilket kan hjälpa till att informera deras efterföljande vadslagningsbeslut.

De bästa Rocket League-lagen att satsa på

Många lag är tillräckligt bra för att rankas bland de bästa. Att satsa på sådana lag ger vanligtvis spelarna bättre vinstchanser, även om de vanligtvis har lägre odds. Ranking av lag kan vara lite utmanande på grund av de många faktorer som måste beaktas. Sådana inkluderar:

  • Lagets övergripande prestation.
  • Lagets nuvarande form.
  • Tävlingar där lagen deltagit, bland annat.

Team BDS

Det högst rankade laget heter Team BDS. Laget är en schweizisk e-sportorganisation med spelare M0nkey M00n, MaRc_Förbi_8 och Extra. De tre har för närvarande ett kontrakt som sträcker sig till slutet av 2022. Lagtränare är Kael. Laget har spelat hundratals matcher och noterat över 75 % vinster i serier och över 64 % vinster.

Team Vitality

Det andra rankade laget är Team Vitality, tidigare Renault Vitality. Laget är baserat i Frankrike och är känt för att tävla i flera olika eSport-spel. Dess aktiva spelare är Fairy Peak, Kaydop och Alpha54. Lagtränaren heter Mount. Laget har ett rekord på över 67% vinster i serier och 59% vinster i matcher.

Dignitas

Det tredje laget heter Dignitas, tidigare kallat Team Dignitas. Det här laget är baserat i USA, med Joreuz, Apparentlyjack, Scrub Killa och Jessie. De har ett rekord på över 58% vinster i serier och 54% vinster i spel.

Missfits Gaming

Det fjärde rankade laget är Misfits Gaming. Den amerikanska eSport-organisationen är baserad i Miami. Lagspelarna är Mittaen, arju, Kash och ANDYTHEMANDY. Lagets prestation är 70 % vinster i serier och 59 % vinster i matcher. Procentsatserna är ganska imponerande, men det totala antalet matcher laget har spelat är mycket mindre än de andra topplagen.

SMPR eSport

SMPR eSports kallas även Semper Esports. Ägaren av European Rocket League-laget är en engelsk e-sportorganisation som heter Semper Fortis Esports. Spelarna är Kassio, Archie, Chausette45 och RamS. Lagets prestation är på 52% vinster i serier och 51% vinster i spel.

De andra anmärkningsvärda lagen inkluderar Endpoint CeX, Evil Geniuses, Vodafone Giants, Rix GG, Team Liquid, Guild Esports, Williams Resolve, FC Barcelona, Karmine Corp, Team Queso, SK Gaming och Natus Vincere. Det är viktigt att notera att rankingen vanligtvis ändras från tid till annan på grund av spelets konkurrenskraft.

Fördelar och nackdelar

Fördelar

  • Spelet är underhållande: Det mest uppenbara proffset är att spelet är ganska underhållande. Att styra bilar med hjälp av fysikens lagar i spelet kan ibland vara beroendeframkallande. Grafiken och möjligheten att modifiera bilens estetik gör det också ganska roligt.
  • Att spela spelet är enkelt: Spelet har relativt enkla regler och mål. Spelkontrollerna är också ganska enkla. Det gör det enkelt för alla att spela och njuta av spelet, inklusive nybörjare.
  • **Spelet är gratis:**Ett annat toppproffs är att spelet är helt gratis. Spelare behöver inte oroa sig för att skiljas från sina pengar för att få tillgång till spelet eller dess funktioner.
  • Spelet har en detaljerad bilredigerare: Bilredigeraren är ganska detaljerad, vilket gör att spelare kan modifiera sina bilar till extrema detaljer. Ändringarna påverkar inte spelets prestanda.
  • Spelet har ett träningsläge: Spelare kan lära sig eller träna för att förbättra sitt spel genom att byta till träningsläge. Handledningarna är ganska detaljerade och effektiva.

Nackdelar

  • Spellängden är fast: Det finns inget alternativ för att ändra spellängden, som är inställd på fem minuter.
  • AI-lag förlorar ofta för lätt: AI-teamet gör det vanligtvis enkelt att göra mål, ibland gör det till och med att lagkamrater gör mål på sig själva
  • Servrar kan ofta gå sönder: Spelare upplever vanligtvis serverhaverier då och då.

Allt om Rocket League odds

De flesta spelleverantörer erbjuder vanligtvis Rocket League-spelodds baserat på det förväntade resultatet av spelet. Det finns specifika formler som används för att beräkna oddsen, som är direkt relaterade till sannolikhet. Till exempel kommer ett lag med hög sannolikhet att vinna ett spel ha lägre odds, vilket resulterar i lägre vinster. Oddsen presenteras vanligtvis på ett liknande sätt som för autentisk fotboll.

Betting oddsen brukar också förändras allt eftersom spelet fortsätter för sajter som tillåter livebetting på Rocket League. Till exempel kan oddsen för att ett lag vinner sjunka ganska avsevärt om laget gör mål.

Oddsen kan variera på olika bettingsidor, även om de flesta av dem vanligtvis har försumbara skillnader. Det finns dock några bettingsidor som är kända för att erbjuda betydligt bättre odds än resten. Det gör det viktigt att välja den bästa sidan eftersom det direkt påverkar det möjliga vinstbeloppet.

Vissa sajter har också olika krav angående oddsen spelare måste satsa när använder bonusar. Spelare måste uppfylla kraven för att kunna omvandla sina vinster till riktiga pengar. Det är därför viktigt att hålla ett öga på omsättningskraven när du använder bonusar för att spela på Rocket League.

Hur man bäst erövrar vadslagning på Rocket League

Till att börja med måste spelare vara mycket selektiva med sina insatser. Det är särskilt fallet för tippare som är nya inom Rocket League-spel. Spelare bör endast placera satsningar på RL som är mer benägna att få ett önskvärt resultat istället för de som mest sannolikt leder till de högsta vinsterna.

Att forska om ett lag och dess spelare innan du satsar kan också hjälpa spelarna att fatta bättre beslut om vadslagning. Ett lags tidigare prestation, rankning och nuvarande form kan alla påverka det förväntade resultatet av ett spel.

Spelare bör också använda rätten bettingtaktik och strategier. Att göra det kan hjälpa spelarna att bli mycket mer beslutsamma när de fattar vadslagningsbeslut. Det beror på att de alltid kommer att veta vilken bookmaker och satsningstyp de ska välja för alla satsningar de gör.

Korrekt bankrullehantering är också viktigt. Spelare ska aldrig spendera pengar som de inte har råd att förlora på någon satsning.

Spelare bör alltid använda alla tillgängliga bonusar. De flesta leverantörer av esportspel erbjuder vanligtvis en välkomstbonus. Att använda en sådan bonus ger spelare möjligheter att lära sig eller träna spelet och eventuellt vinna pengar utan att riskera någonting.

About the author
Jun-ho Kim
Jun-ho KimAreas of Expertise:
eSport
About

Jun-ho Kim, Sydkoreas dynamiska Esports-maestro, står som en ledstjärna för kunskap på EsportRanker. Jun-ho blandar analytisk skicklighet med en medfödd kärlek till spel och avslöjar den invecklade väven av onlinetävlingar, vilket säkerställer att spelarna håller sig informerade och inspirerade.

Send email
More posts by Jun-ho Kim