Inom online eSports bettingsektorn är kundservice det som skiljer det goda från det stora, och Nomini lever verkligen upp till förväntningarna i det avseendet.
Nominis kundtjänst lämnar dig inget att klaga på. Även om VIP-kunder får snabbare svar, får vanliga spelare fortfarande snabba svar.
Kundtjänstsystemet för eSports bettingsajt Nomini består av flera kanaler och högkvalificerad personal som alltid gärna hjälper dig med eventuella problem du kan stöta på när du använder deras tjänster. Flerspråkiga alternativ finns också tillgängliga, vilket gör det enkelt för alla spelarna att ställa sina frågor.
Det finns två huvudkanaler genom vilka du kan kontakta Nomini:
Livechattalternativet är tillgänglig 24/7, genom vilken du kan få snabba svar. När det gäller e-postvägen hävdar Nomini en svarstid på 45 minuter, vilket inte är dåligt jämfört med andra konkurrenter.
Det finns också en FAQ-sektion, men den kan vara ganska naken jämfört med vissa större eSports bettingsidor. Det kan vara bättre för spelarna att nå ut via e-post eller livechatt för sina funderingar och frågor.
Liksom Nominis huvudwebbsida är de språk som stöds för kundtjänst olika.
Detta är fantastiska nyheter för spelarna, eftersom bekymmer och frågor bäst förmedlas på ett välbekant språk. Att ha ett stort urval av språk att använda i en kundtjänstinställning hjälper till att minska handläggningstiden och missförstånd och förhindrar att spelarna lämnar en dålig kundupplevelse.