Redaktörens val från Zulabets senaste recension

Nyheter

2022-06-02

Zulabet är en av de nyare bettingplattformarna online som har rönt stort intresse på senare tid. Företaget bakom det, Maltix Limited, måste ha gjort mycket för att flyta i den mycket konkurrensutsatta spelbranschen, särskilt efter att ha gått med så sent. Den här recensionen lyfter fram några av de nya och unika funktioner som Zulabet har implementerat på senare tid för att få bettingsidan att sticka ut i branschen.

Licensiering

Zulabet är baserat inom Maltas jurisdiktion och licensieras av Malta Gaming Authority. Licensnumret är MGA/B2C/486/2018 och företagets registreringsnummer är C96904. Med licens- och registreringsinformationen publicerad på den officiella webbplatsen skapade Zulabet en hög nivå av pålitlighet bland tippare och granskare.

Rapporter tyder på att denna eSports bookmaker nu har tilldelats en svensk spellicens. Det tyder på att Zulabet med största sannolikhet kommer att lanseras på Sveriges reglerade marknad och erbjuda eSport-betting och andra bettingtjänster till fler spelarna. Det har dock inte kommit något officiellt uttalande från Maltix Limited Company angående om och när flytten kommer att ske. Maltalicensen är också giltig till 2028, vilket skapar tvivel om varför den skulle flytta till Sverige.

Marknadsföring

Vissa experter säger att Zulabets framgång beror på dess omfattande och effektiva marknadsföringskampanjer. Zulabet har investerat i många former av marknadsföring, inklusive annonser i sociala medier, direkta e-postmeddelanden och telemarketing. Marknadsföringsstrategierna är personliga och designade för den specifika målgrupp spelleverantören letar efter. Mun-till-mun-marknadsföring har också spelat en betydande roll i deras marknadsföringsframgång, utlöst av deras goda tjänster.

Men flera experter hävdar att företagets marknadsföringskostnad kan vara för hög för att göra kampanjerna hållbara. Det kan ha varit en bra strategi för att komma in på marknaden, men det är inte ekonomiskt möjligt att upprätthålla den långsiktigt.

Bonuserbjudanden

Bonuserbjudanden och flera andra kampanjerbjudanden är ganska vanliga på eSport-bettingsidor och andra bettingplattformar online, vilket gör det logiskt att Zulabet erbjuder dem. Men skillnaden kommer i det stora antalet erbjudanden Zulabet har. Den har mer än 15 typer av bonusar och kampanjerbjudanden tillgängliga för alla spelare, inklusive välkomstbonusar, gratisspel, förstärkta spel, veckobonusar och cashback-bonusar.

Bonus- och kampanjerbjudanden är också relativt sett mer attraktiva än på andra konkurrerande bettingplattformar online. Det handlar om beloppet eller värdet som spelarna får och satsningsvillkoren som är kopplade till erbjudandena. En bra rankningsplattform för eSports kan hjälpa spelarna att jämföra erbjudandena bland de bästa bookmakerna som täcker eSports bettingmarknader.

Kundtjänst

Statistik indikerar att tippare tenderar att dras till de bästa eSports bettingsidorna och andra spelplattformar som erbjuder högkvalitativa kundsupporttjänster. Flera andra eSports bettingplattformar tillhandahåller säkerligen bättre kundsupporttjänster än Zulabet, särskilt när det gäller tillgängliga kanaler och svarstid. Oavsett så är kundtjänsten på Zulabet fortfarande lovvärd.

Zulabet har bara två kanaler för att komma åt kundtjänster. Den första är via e-post, vilket tar ganska lång tid att få ett svar men kan vara praktiskt för långa eller detaljorienterade förfrågningar. Det andra alternativet är via livechatt. Spelare kan också använda FAQ-sidan på Zulabets webbplats eller onlineforum för att hitta lösningar på vanliga problem som de kan uppleva.

Spelmarknadens variation

Enligt Maltix Limited Company är det stora utbudet av vadslagningsmarknader deras huvudhemlighet. Zulabet tillhandahåller vadslagningsmarknader för praktiskt taget alla lagliga och registrerade sporter som spelas globalt, inklusive eSports och virtuella sporter. Förmatchssektionen erbjuder vanligtvis mer än 32 000 evenemang varje månad. Spelare kan vara säkra på att hitta vadslagningsmarknader för alla större sportturneringar och njuta av en mängd olika typer av vad. Livebetting stöds också, inklusive för eSports.

Spelodds görs också avsiktligt mer attraktiva än vad de flesta konkurrenter erbjuder, vilket gör affären ännu sötare. Webbplatsens användargränssnitt är utformat så att spelarna har en enkel tid att navigera genom de många alternativen för att hitta de sporter och matcher som de vill satsa på.

Betalningsmetoder

Zulabet erbjuder en imponerande olika insättningslösningar för att täcka preferenserna för de flesta spelarna. Spelare kan göra betalningar i fyra valutor, euro, ungerska forint, norska kronor och indiska rupier. Processen att sätta in pengar är relativt enkel men beror på vilken betalningsmetod som används. Uttagsmöjligheterna är dock ganska begränsade. De inkluderar vanligtvis en mängd olika e-plånbokslösningar. Zulabet erbjuder inte heller betalningsalternativ för kryptovaluta, vilket är önskvärt nuförtiden bland elitspelare.

Ansvarsfullt spelande

Zulabet främjar ansvarsfullt spelande på flera olika sätt. Till att börja med tillåter det spelarna att stänga sina konton när de vill, oavsett skälen de erbjuder. Att stänga spelkonton kan hjälpa spelarna att hålla sig borta från spelberoende. Zulabet tillåter också kontogränser, som spelarna kan ställa in för att begränsa sina aktiviteter.

Senaste nytt

Pixel.bet Resan till eSports framträdande plats
2022-06-16