Casumo Esports förnyar sina bonuserbjudanden

Nyheter

2022-08-25

Casumo Esports, som ägs och drivs av Casumo Services Limited, är bland de mest populära eSport-bettingsidorna. Bland de främsta skälen till dess godkännande är att det erbjuder ett imponerande utbud av eSports bettingmarknader. Dessutom är spelleverantören licensierad i flera jurisdiktioner, vilket gör det inte bara tillgängligt för spelarna från världens alla hörn utan till en pålitlig eSports spelsajt

Casumo Esports förnyar sina bonuserbjudanden

Spelbolaget har dock den senaste tiden genomgått flera utmaningar, varav de flesta härrör från ökad konkurrens i branschen. I ett försök att sticka ut från konkurrenterna har företaget rullat ut en rad nya bonuserbjudanden samtidigt som de har förbättrat befintliga.

Registreringsbonus

Registreringsbonusen är det primära incitamentet som används av Casumo att locka nya spelare till sin plattform. Registreringsbonusen, även känd som välkomstbonusen, var relativt sett mindre än vad dess konkurrenter erbjuder. Som ett resultat ansåg Casumo Services Limited det bäst att förbättra sitt erbjudande och gå ett steg längre för att göra det bättre än de flesta experter anser vara branschstandarden.

I juli 2022 gjorde Casumo sitt välkomstbonuserbjudande av 100 % av den första insättningen för alla nya spelare. Denna bonus var dock begränsad till £100. Bonusen kan användas för att spela på praktiskt taget alla eSport-spelmarknader som erbjuds på plattformen. Den nya registreringsbonusen kommer med ett omsättningskrav på endast x30.

Att hämta bonusen är nu lika enkelt som att registrera dig, följa lämpliga steg, aktivera bonusen och sätta in inte mindre än £10. Bonusen sätts sedan in direkt på bonuskontot. Något att notera är att välkomstbonusbeloppet kan variera i de länder där Casumo-spelleverantören är verksam.

Andra insättningsbonusen

Den andra insättningsbonus är ett av de nya bonuserbjudandena för Casumo eSports. Spelleverantören är bland de få i branschen som erbjuder en sådan bonus för eSports betting. Erbjudandet är utformat för att locka nya spelare som kanske inte hade tur att fortsätta pröva lyckan genom att göra en ny insättning. Bonusbeloppet är ännu bättre än välkomstbonusen. 

Spelare kan få 100 % av sin insättning, upp till 300 £. Omsättningsvillkoren liknar dock de för välkomstbonusen. Bonuserbjudandet upphör också att gälla inom 30 dagar efter att det tilldelats.

Odds ökar

En annan något okonventionell bonus, som vanligtvis är vanlig på de bästa eSports bettingsidorna, introducerad till Casumo eSports bettingsajt är boostade odds. Helst hänvisar boostade odds till att oddsen för en match ökas för särskilda möjligheter, vilket resulterar i ökade potentiella vinster. Erbjudandet tilldelas spelarna som placerar specificerade spel på specificerade matcher som kvalificerar sig för boosten.

Förbättrade odds erbjuds endast under begränsade perioder. Medel från andra bonuserbjudanden kan inte användas för att placera spel på matcher som har ökat oddsen. Boosta odds kan inte heller vara en del av ett ackumulerat e-sportspel.

Ändrade bonusvillkor

Förutom att introducera nya bonuserbjudanden och förbättra några befintliga, reviderade Casumo Services Limited även bonusvillkoren. Spelare kan till exempel bara få bonusar om de kan spåras tillbaka till den ursprungliga affiliate-länken som skickades ut för erbjudandena. I de flesta fall kan acceptabla affiliate-länkar nås via forum, länkdelning, e-posthänvisningar och godkända affiliate-webbplatser. Användarkontona måste också verifieras innan bonusar kan tilldelas.

Vilka har varit effekterna av förändringarna?

Enligt Casumos ledning har förändringarna varit positiva och ger förväntade resultat, om än i långsam takt. Detta incitament kommer att locka fler tippare till webbplatsen och, med den andra insättningsbonusen, säkerställa att nya tippare blir långsiktiga lojala kunder.

Casumo Services Limited skyller den långsamma ökningen av nya kundförvärv på bristen på kunskap om de senaste erbjudandena. Bonuserbjudandena är relativt sett fortfarande för nya för att ha stor inverkan. Företaget är dock optimistiskt att dess marknadsföringsstrategier kommer att fungera och bidra till att öka sin marknadsandel inom eSports bettingbranschen.

Andra Casumo marknadsföringsstrategier

Att introducera nya bonuserbjudanden var inte bara Casumos marknadsföringsstrategi. En annan kanal som de ständigt jobbar på är affiliate-marknadsföring. Casumo har avsevärt ökat provisionerna som deras affiliate-marknadsförare erbjuder, vilket lockar dem att arbeta ännu mer för att dirigera trafik till bettingsidan. Den nuvarande provisionssatsen går till så hög som 45 % av insättningar som görs för mer än 41 insättningskunder per månad.

Den andra strategin involverar användarhänvisningar, där användare får attraktiva bonusar för alla insättningsanvändare de hänvisar till bettingsidan. Helst gör det alla befintliga användare till potentiella marknadsförare för företaget. Tyvärr har företaget ännu inte avslöjat information om effektiviteten av sin strategi för affiliate-marknadsföring. Men att döma av spänningen i de flesta Casumo-forum verkar affiliate-marknadsförare väl lockade att arbeta för provisionerna.

Senaste nytt

EnergyCasino Esports betting nyheter
2022-09-29

EnergyCasino Esports betting nyheter

Nyheter