Nyheter

February 15, 2024

Ta itu med utjämningsutmaningar och förbättra spelmekaniken i World of Warcraft Classic

Viktor Johansson
WriterViktor JohanssonWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Den nyligen lanserade fas två av World of Warcraft Classic Season of Discovery har lyft fram några viktiga lärdomar för Blizzard Entertainment. Spelare har uttryckt sina farhågor och förslag angående utjämning och spelmekanik, och uppmanar utvecklarna att göra förbättringar i den kommande fas tre.

Ta itu med utjämningsutmaningar och förbättra spelmekaniken i World of Warcraft Classic

Utjämna utmaningar och ifrågasätta frustrationer

Under de inledande stadierna av fas två stötte spelare på flera utmaningar under utjämningen. De populära utjämningszonerna, inklusive Thousand Needles, Hillsbrad Foothills, Ashenvale och Stonetalon Mountains, var överfulla av nivå 25-spelare som försökte slutföra uppdrag. Tyvärr fanns det inte tillräckligt med mobs för att ta emot alla, vilket resulterade i betydligt längre tid för att slutföra uppdrag. Dessutom ökade bristen på plundrbara uppdragsobjekt och märkbara bossar i slutet av uppdragskedjorna till frustrationen.

Förenklad strid och brist på redskap

Ett annat problem som spelare lade märke till var den förenklade stridsmekaniken. Det blev en besvikelse lätt att besegra mobs genom att bara trycka på två eller tre knappar. Dessutom gjorde bristen på redskapsprogression från questing att utjämningsupplevelsen kändes obelönad. Spelare upptäckte att de spenderade mer tid på att leta efter mobs än att faktiskt engagera sig i strid. Denna tanklösa springande runt zoner stred mot den traditionella WoW-questing-upplevelsen, som krävde skicklighet och kunskap för att övervinna starkare fiender.

The Stockades and Scarlet Monastery: A Rush to Max Level

För att övervinna utjämningsutmaningarna tog många spelare till maktutjämning i The Stockades och Scarlet Monastery, två populära fängelsehålor med flera vingar. Detta tillvägagångssätt resulterade dock i en monoton och förhastad utjämningsupplevelse. Spelare skulle dra hela rum och snabbt besegra fiender med hjälp av effektområdesförmågor, upprepa denna process tills de når maximal nivå.

Lärdomar och framtida förbättringar

Blizzard Entertainment har en möjlighet att lära av dessa erfarenheter och göra nödvändiga justeringar för fas tre. För det första är det avgörande att säkerställa snabbare mob-respawn under de första veckorna av nästa fas för att lindra överbeläggningsproblem. För det andra bör utvecklarna fokusera på att förbättra uppdragsbelöningar och polera mobs för att återställa utmaningen och känslan av prestation i strid. Genom att ta itu med dessa problem kan Blizzard skapa en mer engagerande och givande utjämningsupplevelse för spelare.

Sammanfattningsvis har Fas två av World of Warcraft Classic Season of Discovery belyst vikten av att ta itu med utjämningsutmaningar och förbättra spelmekaniken. Spelare har uttryckt sina farhågor angående överbeläggning, förenklade strider och bristande utrustning. Det är nu upp till Blizzard Entertainment att implementera de nödvändiga förändringarna och skapa en roligare och mer uppslukande upplevelse för spelare i fas tre.

About the author
Viktor Johansson
Viktor Johansson
About

Viktor Johansson, en dynamisk 25-årig svensk, kombinerar skickligt sin fascination för onlinecasinon med sin expertis inom svensk lokalisering, och skapar underhållande casinoguider skräddarsydda för den svenska marknaden.

Send email
More posts by Viktor Johansson

Senaste nytt

Raging Bolt: The New King of Pokémon VGC:s Metagame
2024-04-10

Raging Bolt: The New King of Pokémon VGC:s Metagame

Nyheter